Idag.

Idag har jag en sån där grå dag. Ingenting passar och jag känner att kroppen är i obalans. Kan ha och göra med att jag sett två berörande filmer idag, Changeling och En sång för Martin. Den sista filmen var verkligen jobbig att se, handlar om Alzheimers. Känner en väldig skräck för den sjukdomen, att någon i ens närhet ska drabbas. Fy. Och den kan komma relativt tidigt. Tänk om ens närstående insjuknar, så hemskt att inte bli igenkänd.

Men igår var jag flitiga lisa, mejlade och ringde och hade mig, allt för att komma med i olika vikariebanker här i stan. Oxie behövde folk så jag anmälde mig. Känner starkt för LSS och psykiatri just nu, hoppas så att jag får jobba med det. Tror jag skulle vara en kraft.

I fredags blev det tacos med Uffe och carina och idol samt en fika här, supertrevligt! Sen i lördags pärlade jag i princip hela dagen ocg såg en film om ceasar innan vi skulle viäg på en hejdundrande fest hos annies päron. Vilken trevlig kväll! Över all förväntan. Och lekte gjorde vi, fantastiskt!

Sen i söndags var det upp och tvätta och sen kom Annie, Michaela och Erica på lunch. Bjöd på thai som var uppslattat. Hade tom. hittat jordgubbar som vi hade med glass till efterrätt =) Sen spelade vi spel, skitkul!

Igår blev det skola halva dagen och sen in om hemköp på värnhem och promenerade hem. Härligt väder ju och så är det så nära! Sen blev det lite tv och skriva uppgift. Kl 18 kom Tess från sjöbo (hade haft grupparbete i malmö) och sedan inväntade vi Martin och åt gulacsh-gryta tillsammans. Till kaffet blev det kladdkaka som kunde varit kladdigare men det funkade.

Jepp, imorgon kommer Michaela, ska hjälpa henne med löshår, får se hur det går =) Och så ska vi äta god lax!
Och hon har börjar på sin bok, jag tror på henne. Den kommer bli fantastisk! Go Michaela!!

Nä, hoppas morgondagen känns bättre!
// Chelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0