Det är vår i luften

Vad kan en sånhär morgon passa bättre än äggröra med paprika och ett glas oboy?! Blev sjukt sugen på det så varför inte?
Igår var en bra dag trots allt. Började med att jag vaknade halv åtta, kollade på Vakna och sen blev det att sitta med Vera tills jag och jannice bestämde att hon skulle ta med sig hunden och komma hit. Vi tog en skön promenad vid ett och sen följde hon och Nala med upp en stund och sedan skulle jag ta bussen till kuratorn så vi skildes åt. Men vi ska ju träffas igen på fredag och det ska bli kul! Var jätteroligt att ses och det kändes inte alls att det gått många år sedan vi sågs sist, skönt!

Väl hos kuratorn trodde jag att jag skulle börja gråta när jag berättade min situation men jag klarade det. Brände lite i ögonen men gick bra, tycker inte om att gråta inför främmande männiksor. Men kuratorn var faktiskt duktig och hon kunde förstå hur jag kände mig. Vi konstaterade att jag inte måste släppa mitt förflutna men att jag ska kunna kontrolleras det om minnen kommer och så. Sen pratade vi lite om att jag är rädd för att själv bli förälder. Men där såg vi det på två sätt:
1) Jag kan ge mina barn det jag aldrig fick och känna mig stolt över att jag vet vad barn behöver, att det är en styrka i sig.
2) Jag kanske följer mina föräldrars mönster men förhoppningvis blir jag varse om det och kan tidigt bryta det.
Var iallafall skönt att komma dit och vi bestämde att ses igen så fick en ny tid direkt. Kändes som hon lyssnade på mig och tog mina funderingar och tankar på allvar. Det behövde jag. Och jag kände på mig att jag skulle känna mig lätt som fjäder efteråt och det gjorde jag minsann, trots mina extra kilon =)

Efter kuratorn blev jag hämtad av anders och vi åkte och handlade på Bulltofta kött. Blev hela 12kg! Men nu är frysen full och det känns väldigt skönt. Nöjda var vi iallafall när vi kom hem. Nu väntar en massa goda middagar på oss haha!

Nä, nu är det Vera som gäller och att få fint här hemma tills imorgon, weeii!
// Chellelicious

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0