What a day.

Mitt tålamod har verkligen testats idag på jobb. Fick in en ny boende igår och hela dagen idag har det tjatats och gnatats. Men inte så konstigt egentligen för hon har en svår demens. Men man får verkligen bra övning i att inte tappa humöret, jag är dessutom väldigt trevlig i mitt sätt men jag var helt slut i huvudet efter att passet var över kl tre.

Som plåster på såren handlade jag hem en massa god melon, körsbär och vindruver. Men det blev också mina Twister-glassar som finns i 8-pack samt en jordgubbsyoggi och frysta hallon. Tänkte göra mig en god smoothie imorgon till frukost då jag kommer springa opp och ner i tvättstugan ett x antal ggr. Då behöver man energi kan jag tala om.

Men denna veckan tycker jag har gått himla fort, var med en liten klump i magen man somnade i söndags då jag hela veckan har varit på en ny avdelning. Men jag har hela veckan fundrerat på att ta upp med chefen om att jag vill vara på en annan avdelning när jag jobbar mina helger. Jag känner på nåt sätt att jag vill träffa annan personal samt andra boende för sanningen är att jag vill komma in i något nytt. Jag har varit på samma avdelning nu i mer än ett halvår och lite rutation kan ju inte skada! =) Vi får se, tänkte ringa till chefen imorgon.

Annars så ska vi träffa Martin och Tess imorgon kväll, kolla film och bara mysa, grejt ska det bli!
Sen är jag ledig på måndag och då kommer Josefina och lunchar, ska bli trevligt, undrar vad jag ska bjuda på?!

Vi hörs! // Chelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0