Tjena och hallå igen!

Ojj vilken uppdatering detta kommer bli men lika bra att sätta igång:

6 juni blev det flyttning, dagen innan hade vi fått alla kartonger till lägenheten. Kartongflytten tog 2 timmar och de övriga möblerna 2 timmar, väldigt bra om jag får säga det själv! Men det berodde ju såklart på att vi hade flera goda vänner som ställde upp och hjälpte till, trevligt var det dessutom! Efter att vi fått in allt blev det mat, god kinamat och härligt snack, även far tittade in och åt med oss. Fick en stor tomatplanta av honom, där är fullt av små tomater som säkert blir jättegoda =)

Jimmy hjälpte mig att utforska gasspisen och skrämde mig ett par gånger men så är den pågen, ska jämt busa! Blev iallafall klokare på det hela tack vara honom och kan ju även berätta att jag har bakat i gasugnen i förra veckan, goda biscotti blev det! Kul att det lyckades första gången.

Ett par dagar efter flytten åkte vi upp till  härliga värmland samt in i Norge ett gäng vändor. Det var toppen att få komma dit och träffa alla härliga människor som bor där. Tråkigt med detta långa avstånd men man uppskatar allt så mycket mer när man är där. Träffade två av anders farbrorder samt deras familjer och så bodde vi hos farmor Eva. Fick vara med på anders kusiners skolavslutning, jättetrevligt med härliga uppträden och allt på norska, kan det bli bättre? Men det äår helt klart ett annat stressklimat där uppe, alltså allt ät så avslappnat och man känner rktigt efter vad man vill och inte vill. Kraven känns inte så stora där borta men kanske är det så för att man inte själv är värmlänning? Ahh, kempegytt är det iallafall.

Skrev jag att naturen är underbar där borta? Skog och sjöar och ängar och berg.
När vi hade varit och handlat i närmsta stad Sysslebäck, var vi nära att krocka med en älg, men anders la sig på bromsen och allt gick bra, fick en chock bara. Jag har aldrig varit så nära en vild älg förrut. Men det var en upplevelse. När vi sen skulle åka neråt Skåne igen sa Anders att han hellre hade velat ha älg här nere än alla jävla cyklister, haha lite kul tyckte jag.

Vi åkte hem på Midsommarafton, skönt att det knappt var några bilar ute och vi hade regn och sol om vartannat. Vår midsommarmat bestod av en grillad korv med mos, men gott var det, även för mig som inte är nån som gillar korv så himla mycket.

Efter att vi kommit hem hade vi en hel vecka ledigt tillsammans men vi var på varsitt håll ett par dagar, ganska så skönt ändå med lite space. Och nu jobbar jag och anders för fullt men det blir nog en fortsatt härlig sommar ändå =)


Det var allt för denna gång, vi hörs! // Chelle

Kommentarer
Postat av: annie

ja ska det bli men blir inte förrän nästa veck igen, vecka 29..LÄNGTAR! Roligt du bloggat igen, wiiie finally=) Mmm, mumsiga biscotti blev det..synd de e för varmt för mig o ta en god kopp te(norskt te ;P) o en biscotti menmen..Love you bästiizzz

2009-07-01 @ 19:50:51
URL: http://missidetorka.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag tycker det är lite väl magstarkt att kalla Sysslebäck för stad :)

2009-07-02 @ 22:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0