Laddar.

Sitter och laddar med kaffe inför jobb. Vi är bara två idag på morgonen och så är det varje fredag. Dock har vi en praktikant som kan hjälpa till en hel del så jag räknar det som vi är tre. Det är dessutom vår avdelnings tur att ställa fram frukost till personalen innan tio men det ska väl gå.

Har varit uppe i varv nu i två dagar. I onsdags duschade jag mina vårdtagare samt tvättade till en av dem. Det gick i ett samt allt annat man gjorde såklart. Och igår var det städdag för avdelningen så jag och en annan städade rubbet samt hela entrén. Dessutom var jag snäll och duschade en annan vårdtagare som jag ändå skulle hjälpa upp till frukosten men det gick på ett kick. Nu känner jag att tröttheten kommer över mig. Tur man bara jobbar till 13 idag, det behöver jag.

Annars sen så blir det handling och den har vi skjutit på lite hela veckan, eller ja, Anders. Men har har också haft en tuff vecka så jag förstår honom. Men imorgon är det iallafall prio att vi köper en torkställning, Kom fram till att torkrummet nere i tvättstugan inte är så himla fantastiskt. Det tar sån himla tid att få saker och ting rorra och tvättar man då flera maskiner med lakan och byxor så kan man glömma att man dessutom ska få plats med allt. Nä, dessutom kan man ju då ställa ut tvätten på balkongen och det ska bli härligt.

Nä, får väl ta och dricka upp kaffet och få i mig några skorpor innan man beger sig. Hoppas ni har en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0