Grå torsdag.

Fy så grått det är ute idag. Kan lika gärna regna för min del. Blir kvällsturen på jobb ikväll med min favorit, eller inte men det blir nog okey. Har mina härliga vårdtagare så det räcker långt. Blott en dag, ett ögonblick i sänder. - Mormor

Har fått upp vårt barbord i köket, dock måste det kapas en rejäl bit samt att v måste byta skruvarna om det ska hålla. Men uppe är det och jag stormtrivs i mitt kök! Nu väntar jag bara på gardinerna som ska komma på plats och på nästa månads små inköp, då måste det bli klockan jag sett! Ohh härligt det är att längta ibland, det behöver man.

Fick siliconbakformar från ett företag som jag gått ur nu men det verkar inte som om jag kan använda dem då man inte får sätta dem över en gaslåga. Vår ugn är ju en gasugn- Grattis liksom! Men jag kom på att de är utmärkta efterrätt formar för glass och annat så det kanske blir bra ändå. Men blev ändå besviken.

Annars idag så ska jag städa till vårdtagarna, har dragit på det lite men kan lika gärna få det gjort. En av dem blir permanentad idag och det är hon eld och lågor över, det kan man förstå. Det är ju en fräschhets känsla såklart.



Som om denna dagen blev bra då..Nä nu är man tillbaka till dubbelseendet, yrseln och konstighetskänslan. Jag hade precis kommit till jobb, satt mig ner och skulle få rapport- då känner jag mig plötsligt snurrig och allt blir suddigt. Jippie tänker jag och går in och tvättar av ansiktet för jag tänker att det kanske känns bättre sen. Men jag får hålla mig längs väggarna och sen får jag mitt blodtryck taget av ssk men det är helt normalt. Ja, efter nån stund blir jag iallafall hämtad av pappa och vi kör hem till honom. Han ringer lite samtal och sen letar vi på google och det jag har varit utredd för tidigare heter Chiari missbildning. Detta innebär att en benbit från ryggraden trycker på lillhjärnan och detta orsakar ostadighet, suddighet i ögonen och att det slår i ögonvrån när man tittar på vissa håll. Detta är väldigt obehagligt kan jag säga! Inte minst att inte kunna se ordentligt. Men det har lagt sig lite nu och det är jag tacksam för. Det finns inte jättemånga som drabbas av detta och tydligen är det pga stress. Stress som man inte kan hantera förmodar jag. Ska iallafall till vårdcentralen imorgon med pappa och träffa en läkare som kan ge mig en remiss för ny MR-röntgen, det ska jag ha. Jag är ju fullt medveten om vad som är fel. Vill bara göra den röntgen så man kan utesluta operation, det pratades om det sist, då när jag var sjukskriven från skolan för 5-6 år sen. Ajaja, ska inte beklaga mig, nu vet ni läget och jag återkommer med mer info om detta. Såhär ser det ut iallafall:



Japp, nu ska jag vila, orkar inte titta på skärmen, ögonen får anstränga sig så.
Läkaren imorgon alltså, på nåt vis har man nog bara gått och väntat på det. Bara det inte är nåt mer bakom!

Nä, ska ta en sak i sänder. // Chelle


Kommentarer
Postat av: annie

Ja gumman trist du också e sjuker nu, hoppas de utreder det ordentligt och att några operationer inte behövs..Men det har varit en stressad tid för dig nu så inte konstigt detta kommer tycker jag..Sköt om dig!Miss you! Puss(L)

2009-07-25 @ 13:51:16
URL: http://missidetorka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0