Paus

Ja det blev en veckas paus från bloggandet men så är det ibland. Nu är jag tillbaka igen och ser fram emot ett nytt år. Hoppas att det kan bli något bättre än det vanliga åren. Vill ha lite extra lycka och mindre smärta. Men det är väl det livet går ut på. Så önska kan man alltid.
Julen var bra på en del sätt men jag var glad när julafton var över. Tror jag jobbar nästa jul, blir nog lättast så om jag får säga mitt.
Men nyår sen var betydligt bättre! Vi spenderade kvällen med annie och jimmy och anders (annie bror). Åt himla gott och skrattade massor. Blev också en del spelade av wii och guinnes record och guitarr hero, skitball verkligen! Vid tolvslaget blev det raketer och god skumpa som anders ordnat. Han är inte kock för ingenting :) Inte att han hade gjort den själv :) Men ni fattar hoppas jag! Underbar kväll iallafall och där fanns även plats för annies och mina funderingar, tur vi har varandra så vi får lite rätsida på våra liv när vi kör fast. För det händer ju verkligen ibland. Ska erkänna att jag just nu befinner mig i nån konstig bubbla med massa olika känslor som jag inte får rätt på. Och knäppa drömmar som jag nånstans vill ska slå in i verkligheten. Men då är vi där igen, i filmernas slut och deras röda tråd. I mitt nästa liv vet jag iallafall att jag ska vara med en helt annan person. Det är 100. Blev så tydligt för ett tag sen. Och då ska jag leva filmlivet och vara en prinsessa i ögonen hos nån annan. Konstigt att man känner så men det blir väl så när man varit ihop så länge och vet precis hur man är älskad och att man saknar vissa bitar som man inte får här. Ja, tankar. Och annie, du är så go när du säger det där med att följa sitt hjärta men mitt hjärta är inte riktigt friskt och du vet på vilket sätt. Ja, kärleken är inte alltid rättvis. Men livet ärväl så i guess.

// Chelle



Kommentarer
Postat av: J

Nästa liv? När börjar det? Du kan själv styra...dig själv. Men det är fan så svårt att ändra andra, det måste andra göra själva. Jag vidhåller min tidigare inställning...kärlek räcker inte, man måste även jobba på det, särskilt med era tunga ryggsäckar..

2009-01-04 @ 19:00:34
Postat av: Johan

Hej Michelle, God fortsättning!



Hoppas allt är bra med dig.

Full av tankar är du inte ensam om att vara.

Men till skillnad från materiella ting så kan man inte lämna tillbaks livet när det inte uppfyller ens förväntningar. Livet kan ju oxå till skillnad från grejer bli så mkt bättre om man står ut ett tag. Man vet aldrig vad som väntar runt hörnet...



BAMSEKRAM till dig iaf. /Johan

2009-01-05 @ 13:33:09
URL: http://chilssons.blogg.se/
Postat av: Maria

Nä kärleken är väl inte alltid rättvis och framförallt inte enkel. Men hur vore livet om allt rullade på räls alltid. Utan nerförsbackar så finns det heller inga uppförsbackar min vän!

2009-01-06 @ 09:23:41
URL: http://mariabergqvist.blogg.se/
Postat av: annie

men man ska ju följa sitt hjärta...o ditt e visst friskt, bara lite förvirrat..men tiden lär utvisa det bästa för dig gumman, och då vet du precis hur och vad du ska göra..kul att ni hade kul..älskar ditt sällskap ;) (L)

2009-01-06 @ 17:24:19
URL: http://missidetorka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0