Goddag yxskaft.


Usch jag känner mig inte helt i form. Varit väldigt trött den senaste tiden, men kan bero på detta hoppande med jobbet och att det är vinter med mörket och kyla. Blir tokig emellanåt! Har iallafall avklarat mina tre dagar på Sege och det var faktiskt trevligare nu än sist. Men det hade med att göra att det inte är så himla lätt att komma ny och allt ska in i huvudet på en gång. Denna gången kunde jag sköta mig själv mer och mina initsiativ funkade för övrig personal. Men nu vill jag verkligen bara komma igång ute på Victoria. Ahh försöka få nån rutin på livet på jobbet. Det är ju faktiskt där man spenderar mest tid. Iallafall om man som jag jobbar heltid.

Vad har annars hänt då på senaste?I måndags kollade vi på sista avsnittet av Ullared med Amanda och Zigge. Gud vad jag älskar det programmet och dessa fantastiska männiksor som finns där ute. När jag kommer tillö Ullared någon gång i framtiden hoppas jag innerligt att jag fårträffa på Både Morgan och de goa krutgummorna Maggan Och Gittan!! De är för underbara!

Såklart vi vi myst med Annie och jimmy samt kinamat vid nåt tillfälle men också träffat och umgåtts med Martin, Tess, Erica och Per. Härligt!!

Tjaa, annars i onsdags träffade jag Sandra. Vi fikade här hemma och hade supertrevligt! Dock går det alltför länge emellan gångerna men tyvärr blir det lätt så. Men vi ska försöka ses i jul härnu med både Annie o Emma. Hoppas vi får ihop nåt bra!

Annars så längtar jag till nästa år börjar ta sin början. För då kommer jag igång ordentligt med mitt jobb och med det så kan man få en rutin på vardagen eftersom man då går på fast schema. Och då kan man försöka få ihop ett liv utanför jobbet. Sen känns det spännande att få en bättre bild av sina arbetskamrater och själva jobbet i sig så det ser jag fram emot mycket.

Att få en fast ekonomi sen när det kommit igång ordentligt känns superbra! Blir lättare att kunna spara samt köpa det som man så länge velat ha. Samtidigt så kanske jag kan bli lite mer givmild mot mig själv och det hade inte vatt fel. Har känt mig som en riktig snåljåp länge nu men allt har med pengar att göra i våra liv, sjukt trist känner jag.

Ikväll är jag ensam, ganska skönt faktiskt. Anders tog en körning till Stockholm och kommer hem imorgon bitti någon gång. Sen ska han väl sova några timmar och sen beger vi oss upp till Bårslöv för att spendera dagen där med eventuellt bus i snön och mys med några av de bästa ♥
Eftersom jag är själv ikväll hade jag planerat kvällen så bra men jag orkar inget av det känner jag, fy så tråkig jag är mot mig själv. Morden i midsomer samt lite tacos och kanske lite glass efter det, nepp det finns det ingen ork till.

Alltså blir det riktning mot sängen, orkar nog inte ens läsa- det som är såå mys!
Hoppas ni får en bra fredagskväll som består av lite mer än min =)

// Chelle

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Goddag yxskaft, jag tycker vi kör på en sushikväll här hemma (du, jag och Sandra kanske också) när jag kommit iordning. Så hjälps vi åt och fixar ihop nått smarrigt. ;-)



Jag har bara en tumstock att mäta runt handleden med, och jag tror inte ens den är så tillförlitlig, men kör på 19 cm så tror jag nog det ska passa utan att bli alltför stort. :)

Stressa inte, ta det när du har tid.



Ska du också jobba i jul och hur fungerar det för dig ute på Victoria Park? Kör förbi där emellanåt och kan fortfarande inte klura ut var det är någonstans du jobbar. :P



Tack för allt beröm förresten, ibland får man lite eld i baken coh ser till att få saker och ting gjorda medan man andra gånger lägger sig bättre tillrätta på sofflocket. Ja, du vet ju hur det är. :)



Stor julekram till dig vännen, så hörs vi och ses snart igen!

2009-12-20 @ 06:23:15
URL: http://870821.blogspot.com
Postat av: annie

kul me ett inlägg från dig här, väntat lääänge nu ju=) Gumman, hoppas du hade en bra fredag iaf och att du sov gott..ses vi en stund ikväll..Pussar!

2009-12-21 @ 07:11:51
URL: http://missidetorka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0