Sluta analysera så mycket.

Det måste jag verkligen sluta upp med. Jag är en expert på området! Dessutom är jag super på att linda in sanningen så den ska låta bättre än den är, men det är nåt som jag har byggt upp sen jag var liten. En överlevnads mekanism. Men nu är det slut på det.
Som Michaela sa: "Enkelhet föder enkelhet och komplicerat föder komplicerat". Faktiskt så är det så!
Säg vad du har att säga och håll inte tillbaka för att du är rädd. Du växer lite för varje gång. Kommunicera mera är nåt jag måste göra, det gör ju att onödiga bråk och irritationer försvinner. Saker och ting blir enkelt. Antingen så är du sårad, ledsen, glad- TALA OM DET FÖR TUSAN. Livet är ingen gissningslek! Livet går ut på att ge och ta! Och du kan inte planera allt in i minsta detalj, saker kan hända på vägen och det är bättre att vara öppen och ta det för vad det är. Att planera är helt okey, sålänge man gör det på en sund nivå och inte förväntar sig så mycket. Livet sviker en ibland men det är bara att hålla huvudet högt och ta det kallt.

Respekt är viktigt, den måste finnas annars klarar man ingenting. Alla är vi personer som är värda något och detta ska vi ta hand om på bästa sätt. Alla måste dra sitt strå till stacken. Ibland räcker inte orden jag älskar dig, ibland är handlingen viktigare! Som överraskningar tex. Jag har just nu klurat ut en till Anders, vi behöver göra något roligt ihop. Har varit alltför mycket jobb och annat ivägen ett tag nu så det är dags att bryta mönstret lite. Kul att göra något för honom som vi båda får ut något av. Vi är faktiskt riktigt dåliga på att ta hand om varandra, vi tar varandra för givet lite väl mycket ibland, även jag! Nä, skärpning!

Nu ska jag som sagt iväg och träffa de unga tanterna =) Mumm så gott det ska bli! // Chelle

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hej snäckan, hur är det?

Det var ett tag sen vi råkades, såg att du inte skulle jobba på ett tag framöver, så jag undrade mest hur det är fatt?

Efter regn kommer solsken!

Kram Linnéa

2009-08-07 @ 21:06:41
URL: http://870821.blogspot.com
Postat av: annie

vännen-så sant som d e sagt, man måste tala om för varandra hur man känner- i alla läge! Men vet ni fixar det! <3

2009-08-10 @ 19:16:06
URL: http://missidetorka.blogg.se/
Postat av: Maggs

Hej hej =)



Jag ska läsa på Handelsakademin och utbilda mig till butikschef (butiksledning) =) 2 år =)

2009-08-14 @ 10:37:16
URL: http://www.sockerpuff.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0