Lunch med mormor.

Är ledig idag då det är praktik i helgen, himla kul! Ska få hjälp med min uppgift så det blir nog bra.
Annars idag så ska jag snart in i duschen innan jag beger mig till mormor. Ska hjälpa henne att tvätta lite lakan samt bjuda henne på lunch, blir nog pizza =) Sen kommer väl Nadine hem också så då får man träffa henne en stund :)

Igår åkte vi till lund en stund och fikade med anders mamma. Tog även en promenad med dixie, himla skönt fast att det var kvavt. Sedan blev det lite tv och innan vi gick och la oss kollade vi i tidningar ihop efter olika färger till nya lägenheten. Vi hade ganska lika smak och sågade inte varandra så det var en ganska så mysig stund. Kom nog fram till att vi skulle ha en fondtapet i sovrummet som går i beige, mörkbrun och vitt, typ lite kvistaktigt.. Sen tänkte vi att vi prioriterar inte datarummet nu utan ser lite..Där måste inte vara nån speciell färg eller så. Men i hallen hade jag en tanke om att ha en mörkgrön färg med lite vitt i, tror det hade blivit väldigt bra. Där ska vi ha vår vita byrå och köpa en spegel med vit ram. I det lilla gappet som finns i slutet av hallen hade jag ändå tänkt ha en vit bokhylla och ett vitt vitrinskåp så det hade inte blivit dumt. Tror jag inte iallafall =)
Köket är ett stort frågetecken, hade tankar om vinrött, gult, ja..Tror jag hade velat ha blommiga gardiner, sådär 50-tals ni vet?! Köket är ett stort frågetecken och jag vill att det ska bli bra för det är min fristad, mitt rum helt enkelt! Där ska jag ha en radio, den planen är redan färdig samt en snygg lampa i fönsterkarmen. Så långt är mina tankar helt klara hehe.

Fick mina fröer igår från froer.nu, beställde basilika, citronmeliss, rosmarin, blåklocka, lavendel, gräslök samt jordgubbsfröer. Som ny kund fick jag två extra fröpåsar, blev en grekisk oregano samt en blandad blompåse. Ska fixa hem lite såjord och sen kan de gröna händerna släppas fria. Fick tips från praktiken att odla i vindruvsaskar så det ska jag prova =)

Nu är det snart en månad kvar lite exakt till flytten..Weeii. Känner att jag kommer ha fjärilar i magen helgen innan vi får nycklarna. Jag kommer sväva hehe. Har väl bestämt nu att vi flyttar en del redan på fredagen såsom lite kartonger, lampor och blommor och ja, lite smågrejor och sen på lördagen tar vi det stora. Anders mamma ska flyttstäda till oss, hon gillar att pilla och har gjort sådana städningar tidigare så det är ju jättesnällt! Hon får nån sorts inre ro som hon själv beskrev det hehe.

Nä nu ska jag snart gå i duschen så vi hörs senare! // Chelle

Kommentarer
Postat av: annie

låter så härligt så härligt gumman..ja tänk bara en månad kvar- sjukt va tiden den går..ska bli så spännande att se ert nya plejs..längtar!ha en underbar dag tillsammans me din mormor.Puss o kram

2009-04-29 @ 11:36:45
URL: http://missidetorka.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hälsa Karin att det finns en flyttstädning i Örebro också för den som är sugen :)

låter skitmysigt med fröer, flytt och inredning. Jag hejar på att välja ljusa färger, för allt blir så pyttigt i mörker.. som mitt tips! Kram

2009-04-29 @ 13:53:11
Postat av: Emma

Tänk på att ni måste återställa allt ni gör med lägenheten sen när ni flyttar ut ur den. Har du börjat med uppgiftet i fhk?

2009-04-29 @ 22:58:09
URL: http://vildesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0