Hero

Jag är en hero, min egen. På mitt sätt. Jag räddar mig själv varje dag, på typ samma sätt som Spindelmannen räddar oskyldiga offer. Jag är ett oskyldigt offer. Inte för att jag briljerar med mitt egna räddande men varje dag är en kamp. Fast klart jag har bra dagar, klart jag har! Kan ju inte vara olycklig hela tiden. Man ska vinna på att leva också, absolut. Och jag vinner lite varje dag.

Nä, du får det vara färdigpredikat och färdig gnälligt.
Jag bakade igår, samtidigt som jag fick broccolisoppa över hela köket 2 gånger! Skulle mixa soppan och nog blev den mixad, tur ni inte var med igår när jag svor och skrubbade väggarna, det var en syn kan ni tro!! Anders var inte hemma och det tackar jag gud för, då hade det varit mobbing på hög nivå haha =)
Men iallafall, det blev muffins, efter eget recept hör och häpna! Och de blev riktigt goa, duktig jag är!

100g smör
2 ägg
1½dl socker
1 tsk vanlijsocker
2 dl mjölk
4 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
200 g ljus blockchoklad eller mjölkchoklad

1. Vispa ägg och socker samt vanlijsocker poröst. Rör ner smält smör och mjölk.
2. Blanda i mjöl och bakpulver så att inga mjölklumpar finns kvar.
3. Hacka chokladen och vänd ner i smeten.
4. Klicka i smeten i 12 formar till 3/4 och sätt in i ugnen i 15 min, 220 grader.



Ciaaoo..

Kommentarer
Postat av: Emma

haha sötnos, kan nästan se dig framför mig svärandes över soppan!! Men gillade du den då?

2009-04-08 @ 21:28:52
URL: http://vildesmamma.blogg.se/
Postat av: annie

ojojoj märks ja ej har haft tid m data denna vecka, missat mååånga inlägg ju...gumman min..hoppas du mår bättre nu, ring mig om du behöver prata!haha, stackare me broccolisoppan...sötnöt...muffinsen låter som MUMMA!!Puss på dej stumpan...

2009-04-09 @ 08:13:26
URL: http://missidetorka.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Men Michelle, du kan ju inte lägga upp sådana makalöst lockande bilder, då blir man helt deprimerad för att man ska gå till jobbet och inte får lov att sätta i sig en sån goding. ;-)

2009-04-10 @ 06:26:14
URL: http://870821.blogspot.com
Postat av: Sara

glad påsk babe... miss you.

2009-04-11 @ 13:43:01
URL: http://srevemark.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh, trevligt med besök. Jag kommer hem från solresa den 2 juni.. sen har jag dålig koll. Ni är varmt välkomna, bara vi prickar in det bra! Kraaaam

2009-04-14 @ 11:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0