En underbar lördag..

..det hade jag igår! Blev upphämtad av pappa vid elva nåt och åkte mot kirseberg, körde förbi vårt nya hem och jag bara längtar! Sen åkte vi bort till Bulltofta kött och handlade, fick massor för pengarna! Pappa köpte 4 grillspett, de såg utsökta ut! Ska jag handla en annan gång! Fick ju dessutom åka i hans nya åk, jätteskön ska jag säga. Kändes inte så himla liten heller!

Sedan åkte vi in om Körsbärsgatan för att lämna spetten och hälsade på André som fortfarande gick i morgonrock hehe. Vi körde hem här och tog en kaffe och snackade en go stund, härligt var det! Anders deltog också. Pappa var sedan snäll att köra bort mig till Annie och Jimmy. På vägen dit pratatde vi om att ordna till ett litet trädgårdsland så vi kan odla lite i pappas trädgård. Snacka om att jag kommer känna mig som Leila i hennes "Leila på landet". Det vill ju jag ju övergärna! Odla lite morötter, rödbetor kanske osv. Det hade vatt himla kul, detta intresse har jag klart fått från pappa och hans sida, tack för det!

Väl framme där tog Annie och jag deras bil till Toftanäs. Vi ordnade så jag kunde scanna med mitt ica-kort där och sen lekte vi GPS i alla gångarna =) Kul var det! Handlade lite grann och kolla på glas som jag hade sett i senaste nr av Buffé. De var jäkligt snygga! Men med 6 vinglas + 6 vattenglas hade summan blivit 300kr, så jag valde att mysa på det lite..Men jag ska ha dem!

Efter handlingen fick jag provligga deras hängmatta som de monterat på sin balkong, helt ljuvligt ska jag säga! Sedan lagade vi mat, blev en asiatisk köttfärs med nudlar, det gick inte av för hackor! Anders kom ju också, det glömde jag så han åt tillsammans med oss. Även han uppskattade måltiden, det var överraskande! Han var spännande igår hehe, det gjorde mig väldigt glad.

Efter maten kollade vi film, Fool´s Gold. En riktigt bra äventyrsfilm med massor av skratt. Se den hörrni!
Vi kände oss lite sega efter filmen så vi tog en härlig promenad och fick för oss att gå mot en lekplats som låg på vägen.
Där fanns en sån där snurra, som är plan och som man ska en ska snurra så åker de andra. Jimmy och jag skulle prova detta men vad händer? Jo, Jimmy fick upp en jävla fart och joppasde av för han blev helt snurrig. kvar satt jag och svingades bakåt och ett tu tre så ligger jag på rygg och fatter av denna grej. Enligt annie är jag helstel i kroppen och håller uppe huvudet då jag är rädd att jag ska slå i marken så stöten får min svanskota men det var inte så farligt. Det som är så ball är att jag skrattar åt denna när jag väl landat på grusen och annie får knappt luft för hon asgarvar och säger gång på gång "fan att jag inte hade kameran så jag hade kunnat filma det här gumman!" Shiit så kul det var!

Nåja, vi gungade lite och sen promenerade vi upp till lägenheten igen, kollade lite Rocky Balboa och sen körde vi hem. Men gud vilken härlig dag! Den kunde inte varit bättre! Och nu är det söndag och jag ska ta och beställa lite fröer, blev just medlem på fröer.nu. Anders ska köra lite motorcykel så jag ska nog se en av filmerna jag fått låna av pappa samt göra mig en fräch blandning av vindruvor och granatäpple-kärnor =)

See ya!

Ps. Älskar dig pappa! D.s



Har just beställt lite fröer och myst med en fruktsallad, det var mums!



// Chelle

Kommentarer
Postat av: annie

ser mumma ut du gumman, hihi...garvar för mig själv när ja läser om incidenten igår, haha..riktigt kul va det och du- FAN att ja inte hade kameran me mig..men d får bli favorit i repris tycker ja ;P..längtar tills vi ses igen stumpan, ha en underbar vecka på praktiken..tänker på dig..lots of love..(L)

2009-04-26 @ 19:11:13
URL: http://missidetorka.blogg.se/
Postat av: Emma

vilken härligt inlägg min vän! önskar också att annie hade kameran haha! tänker på dig, ses vi näst-nästa helg? fiiiika!!!!!!? XX

2009-04-27 @ 23:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0