Tvätt och middag hos mormor

Hej gott folk!
Får väl uppdatera lite eftersom jag varit dålig på att blogga *sorry*.
I fredags var det prov, dock skönt att det är gjort men nu i efterhand så kommer man på saker som man missade att ta med eller att man blandade ihop lite *dumma dumma mig för jag kan ju egentligen* Aja, det får gå som det vill sålänge jag blir godkänd men hoppas ju såklart på högre. Står i planeringen att vi ska få tillbaka proven på fredag men det kan ju bli intressant att se om vi får..Blir klart överraskad om så är fallet.

I lördags vakande jag med huvudvärk (hade inte druckit på fredagen) så jag tog inte tag i mitt bakande som jag hade tänkt utan vilade tills klockan blev halv två eller nåt och sen föreslog anders att vi skulle ta en promenad ner till ica. Den friska luften hjälpte verkligen och när vi var hemma igen så kände jag mig som en ny människa.
Blev lite data när vi kommit hem och där bestämmde jag och michelle att hon skulle komma hit och käka med oss, flygande jakob stod på menyn. Blev verkligen gott. Hade längtat efter det.
Efter maten kollade vi film, Hitman. Superbra! Först var michelle lite tveksam till action men det vände snabbt när huvudrollen visade sig  vara en läckerbit ;)

På söndagen sen var det kalas och först fick vi fixa med klockan och den där timmen för det hade vi helt glömt bort men det ordnade sig.
Folket kom vid ett och jag fick fina presenter: fyra kokböcker varav den ena var nigella(!!), fin pinestal (stavas?) och blomma och stekjärn av mor, kaffe och olika sorters te, bok om växter, bakat av farmor, smink och hårmasker, äpplen från pappas trädgård och pengar. Ska även tillägga den roliga chiliväxten som bror gav mig och de fina rosorna i rosa och vinrött. Blev iallafall glad!

Igår blev det först pärlbutiken och inhadling där. Michelle följde med och bjöd på tips och idéer inför partyt hos henne i december. Hoppas att jag tjänar en hacka där, hade behövt lite extrapengar inför julen. Det blev en stor inhandling men då vet jag att jag har grejor hemma och saknar inte nåt när jag väl sitter med det.
Vid tre tog jag bussen till annie, vi skulle ju äta middag ihop. Blev limefilé (recept jag gett henne men aldrig själv smakat) och ris till och det var verkligen gott. Var ju dessutom hungrig så man åt och åt :) Blev som vanligt prat om både allvarliga och roliga saker men ska föra som du sa gumman om det andra inte visar sig till imorgon, usch ja.. Pratade även pärlor och priser och har ett humm nu hur jag ska göra.
Till fikat efter blev det gott te, alltid samma hos annie (rabarber-grädd) och god mockaruta eller kärleksmums som det oxå kallas. Mumsade i mig två, kunde inte låta bli hehe. Kollade runt på nätet efter olika kameror för det skulle jag vilja ha. Men väntar nog till mellandags-rean för anders menade på att man kanske kunde göra ett bra klipp där och det kan han ju ha rätt i. Får duga med mobilen sålänge.
Annie och jag var duktiga att gå och boka lokalen tills i december för det var på vippen att vi glömde hehe tur du har mig :)

Idag är man ledig och ska tvätta och sen avnjuta en god middag hos mormor. Ska in om apoteket först men det ska jag kunna hinna.
Under tiden mellan tvätten ska jag försöka börja med mats uppgift på riktigt. Sen får jag fortsätta imorgon och göra klart på tordag. Tror jag skippar att skicka in det så att han kan kolla på det för jag är faktiskt lite sent ute så det får gå ändå.

Nä, ha nu en härlig tisdag så kanske det blir ett nytt inlägg imorgon då jag fyller år. Grattis Emma! (tjej i klassen som fyller år samma dag som jag, är det inte lite lustigt?!)

Byeee!

Kommentarer
Postat av: annie

ohh min vän..altt ordnar sig ska du se..alltid till det bästa i slutändan..och visst har jag misstänkt din kärlek till mig hihi..men kan aldrig få nog av att höra det! Älskar dig..finns här alltid för dig..e bara ett samtal eller tanke bort, lovar...

2008-10-28 @ 23:14:46
URL: http://missidetorka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0