Vilken helg alltså.

Den har bara varit toppen!
I fredags var den tjejkväll med annie, michaela och erika. Sumo var ensam kille :) Innan michaela och erika och sumo kom hade annie och jag käkat en rejäl middag så vi var så mätta. Tog det lugnt ett tag o sen fixade vi undan lite och förberedde lite. Vid halv åtta dök det andra gänget upp och det blev massor av vin, rött och nåt med bubblor, dipp med grönsaker och annat gott och tjejsnack. Var så roligt att se erika igen. har inte sett henne på ja, nästan 2 ½ år. Jisses! Fick en jättesöt gåva av henne och försenad present av michaela. Spel. Hon tänkte på att anders och jag nu har en riktig ursäkt för att umgås ;) Good thinking! Sen blev det sängen vid halv två eller nåt och annie och jag var helt döda men vi pratade en stund och sen sov vi gott. På morgonen blev det tecknad film och baguetter i ugnen och te. Mysfrukost!
Sen blev annie hämtad och jag gjorde mig iordning för jag skulle jobba. Var så himla nervös under cyklingen dit. Men när jag kom in genom dörren så såg jag att maria jobbade. Jag kunde pusta ut. Hon sken upp när hon såg mig och såg nöjd ut över att det var jag som kom. Hon är bara så toppen. Vi satt med de boende och kollade på Svenska hjältar och jag gillar redan avdelningen. Ska jobba med Roger idag. Han verkar trevlig och lite udda. Gillar jag. Blir nog bra. Ska snart bege mig men tänkte även berätta att anders mamma fått dubbelsidig lunginflammation. Och det idiotiska över det är att hon vetat om att hon haft först en ensidig och inte sökt vård och såklart så blir det anders som måste rycka in och rädda allt. blir så jäla trött på den familjen ibland. Så de satt på akuten i natt och anders åkte inte hem till sin bror och dixie förrän efter halv två. och nu är hon inlagd. Jävla människa. Är så arg på henne. Varför kan hon inte tänka längre än näsan räcker. Hon är ju själv USK. Men andras hälsa är väl viktigare. Så typiskt. Så hur blir julen nu? Ska vi igen vara de som får ta smällan och ställa upp? Har egentligen inget emot det men blir så arg. Hon tänker inte.
Aja. Livet är inte alltid rättvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0